Skip to main content

B Complex Boleh Membantu Kurangkan Tekanan(Stress)





"Stressnya!!"

Hari-hari kita sentiasa mengalami tekanan(stress), tidak kira di tempat kerja, masa trafik jamm dan di rumah. 
Semua dari kita tidak terkecuali untuk mengalami stress sebab setiap hari kita struggle dengan kehidupan kita. 



Tapi tahukah kamu Apa akibat jika badan kita terlalu stress? Ia boleh memberi kesan terhadap sistem badan kita dan mampu melemahkan badan kita sehingga tahap di mana sistem imun akan berputus asa. 

Setiap dari kita mengalami stress dan sentiasa kehilangan tenaga dalam kehidupan seharian kita.
Stress sememangnya boleh membunuh dan juga boleh membunuh orang sekeliling anda dan orang yang anda sayangi. Jika situasi ini berlaku, ia akan menimbulkan sikap negatif dalam kehidupan seseorang dan akan mencetuskan kemurungan dalam hidup seseorang. 

Kegagalan mengatasi Stress dalam hidup juga membawa kesan buruk pada kesihatan. Sistem imun mampu mempertahankan badan dari sebarang penyakit dan kesan stress tersebut boleh melemahkan sistem imun. Seseorang itu akan lebih mudah mendapat penyakit bahaya seperti penyakit jantung dan jika seseorang itu mempunyai masalah kesihatan, ia akan memburukkan lagi keadaan. 

Mereka harus mengatasi masalah tersebut untuk mengelakkan dari menjadi mangsa stress yang boelh membunuh. 

Cara Mengatasi Stress

1. Jangan bebankan diri 

Setiap individu mempunyai cita-cita dan kemampuan yang tinggi dan adalah penting untuk kita mengelak dari mendapat tugas yang lebih dari kemampuan kita. Tugasan yang besar mampu di pecahkan kepada tugasan kecil untuk di selesaikan dalam temph pendek. Cara seperti ini mampu mengurangkan beban kepada badan dan minda. 

2. Pemakanan

Makanan adalah penting untuk tenaga bagi menghadapi cabaran hidup setiap hari. Pastikan anda jangan terlupa untuk makan bila tiba masa makan. Pengambilan diet yang seimbang (yang mengandungi protein, vitamin B (B6 dan B12), asid folik dan mineral) juga menjamin badan akan mendapatkan zat makanan yang di perlukan.

3. Berehat

Sibuk sangat pun tapi jangan la sampai tiada cuti untuk diri sendiri dalam seminggu. Sentiasa cari masa untuk berehat. Biarpun masih cergas dan tidak penat tapi badan kita yang banyak bergerak ni pun perlukan rehat sekejap. 

4. Luangkan Masa Dengan Keluarga Dan Rakan.

Menjadi seorang yang rajin tidak salah tetapi kenalah pandai mengurus masa dengan keluarga dan rakan. Luangkan lebih masa bersama keluarga dan rakan, sebab ini boleh membuatkan perasaan stress anda berkurang. Anda juga boleh berkongsi masasalah dengan mereka supaya perasaan tersebut kurang beban jika di simpan sendiri.




Bagaimana B Complex Shaklee mengurangkan stress?


B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3,bVitamin B5,  Vitamin B6,  Vitamin B12; asid folik dan 100% Biotin.


  • Vitamin B1~ mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan,  menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma
  • Vitamin B2~ mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah, membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.
  • Vitamin B3~ mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut, sistem pencernaan dan mengelakkan depresi. 
  • Vitamin B5~mengurangkan stress fizikal dan mental,  membantu mengurangkan penuaan pramatang
  • Vitamin B6~ penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak (ketidakseimbangan menyebabkan depresi), mengurangkan senggugut, menenangkan emosi,  mengurangkan kekejangan otot dan sebagainya
  • Vitamin B12~ meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual
  • Biotin~ membantu B Complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema dan keradangan kulit
  • Asid Folik~ kesihatan fetus, kurang risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, stres, ulser mulut dan sebagainya 

Testimoni B Complex




Harga : Rm58.75/botol 

Anda berminat dengan B Complex Shaklee??

Whatsapp saya di link ini 😊
http://fera.wasap.my (0146946586)


Atau klik esell untuk terus membeli 😊

Jika anda suda membuat pembelian,Hubungi saya untuk dapatkan konsultasi secara percuma 😉

Daftar ahli hanya Rm68.90 . 
Penjimatan lebih dengan mendaftar sebagai ahli.

#PengedarShakleeKotaKinabalu
#PengedarShakleeMalaysia






Comments

  1. Saya suka ni vitamin. Lagi2 bagus untuk kulit

    ReplyDelete
  2. Telan bcomplex, stress hilang pastu badan pun tambah sihat😁

    ReplyDelete
  3. Okay mau cuba ni. Stress saja selalu 😂

    ReplyDelete
  4. Selain untuk stress untuk fetus pun bgus 😍

    ReplyDelete
  5. Ini sy sokong. Sy pun perlukan Bcomplex tu

    ReplyDelete
  6. B complex juga bagus untuk hormin yang terganggu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Buat Surat Pembatalan Polisi Insurans SunLife Dengan Mudah

Hari ni saya mau bagitau kat korang. Kalau mau ambil insuran tu hati-hati. Kena berfikir banyak kali dan jangan fikir setakat 2 3 kali tau nanti jadi pula kes macam saya ni. Nasi dah jadi bubur huhu. Nasib dah batalkan insuran ni. Ok sini saya mau share dengan korang macam mana cara saya buat pembatalan insuran yang saya ambil dari SunLife Malaysia Berhad dengan cara paling mudah dan pantas. Jenis pelan yang saya ambil ialah SunSave Assured. Macam mana nak batalkan? Caranya senang je, kena buat surat dan dalam surat tu mestilah ada nama, nombor kad pengenalan, nombor polisi ataupun sijil dan sebab buat pembatalan. Contoh surat untuk batalkan insuran Selepas tu printout surat kita tadi dan sign kat bawah surat , scan surat tu dan emalkan ke wecare@sunlifemalaysia.com Sms di terima selepas hantar email Dalam 3 hari masa bekerja korang akan dapat sms dari pihak Sunlife yang bagitau permohonan pembatalan tersebut sudah di luluskan. Boleh lah tarik nafas lega!

Kesan Sampingan Yang Anda Akan Dapat Bila Makan GLA Complex Shaklee!

Hai semua, sihat? Terima kasih saya ucapkan hari ini sebab sudi membaca entri saya pada kali ini.  Kali ni saya nak bincangkan apa kesan sampingan yang anda akan dapat bila memakan produk terkenal iaitu GLA Complex daripada Shaklee.  Ada kakak ni ambil GLA Complex untuk stabilkan hormonnya sebab period dia tak datang tiap bulan dan habis sebulan dia makan GLA Complex tersebut kakak ini dapati kesan yang dia inginkan seperti dalam setiap testimoni pengguna GLA tersebut tidak berkesan dengannya. Dah konsistent sebulan tapi period tak datang juga dan kesan di sebalik ni rupanya kakak ni dah mengandung beberapa minggu.  Kesan sampingan ini lah yang akak ni dapat, setiap badan kita ini semuanya berbeza tau, cepat atau lambat kita akan dapat juga kesan itu dengan usaha dan kesabaran yang kita jaga. Tak semestinya apa yang kita nak di kabulkan malah di beri berita yang paling gembira yang tak di sangka-sangka. Kalau anda tercari-cari suplemen untuk stabilkan hormon dan juga tingkatkan

Selaput Mata, Katarak Atau Pterygium?

Penyakit Selaput Mata ini adalah sejenis penyakit yang boleh berlaku kepada golongan tua ataupun muda dan ia boleh di hidapi oleh semua orang. Ramai yang menyalahanggap bahawa selaput mata ini adalah katarak dan masih ramai yang keliru perbezaan selaput mata dan juga katarak. Mungkin perkataan "selaput mata" agak membinggungkan kerana katarak juga di panggil sebagai selaput mata, nama mereka mungkin sama tetapi keadaan mereka jauh bezanya. Anda mempunyai selaput mata atau katarak? mari kita baca perbezaannya. “Pterygium” adalah selaput yang berada di hadapan mata. Kebiasaannya tumbuh dari tepi di bahagian konjunktiva dan tumbuh perlahan-lahan ke bahagian tengah mata iaitu kornea. “Pterygium” memang senang kelihatan kerana beradaa di bahagian paling luar mata. Ia merupakan sejenis ketumbuhan abnormal namun bukan kanser dan jika tidak di rawat ia akan tumbuh menutupi seluruh mata. Pterygium adalah "lapisan fibrovascular" iaitu gabungan salur darah da